Museus i mitjans de comunicació social

La dinamització de comunitats com a eina de promoció cultural.
Avisa'm quan hi hagi dates!

Per fi podem afirmar sense cap mena de dubte, que la irrupció dels mitjans de comunicació social han canviat la forma de comunicar de totes les indústries, incloent les culturals. Al nostre país comença a ser també una realitat en el món dels museus i altres institucions culturals.

A qui va dirigit?

Estudiants i professionals del món dels museus que volen conèixer com s’apliquen les tècniques de comunicació i màrqueting a través dels mitjans de comunicació social.

Objectius del curs

Iniciar o ampliar els coneixements sobre les tècniques de comunicació i màrqueting a través dels mitjans de comunicació social aplicat al món dels museus amb experiències pràctiques i fer una projecció de les noves tendències que arribaran a curt i mig termini.

Certificat

En finalitzar el curs es lliura un certificat d’aprofitament expedit per Veraicon.

Programa del curs

El programa del curs contempla exercicis pràctics.

Sessió 1 - Alfons Pich i Marina Pons

Estratègia
  • Presentació general del curs.
  • Les noves tecnologies i les industries culturals.
  • Els mitjans de comunicació social (I): Les noves RRPP i el màrqueting online.
  • Pràctica en l’ús de sistemes de publicitat contextual.
  • Els mitjans de comunicació social (II): Museus i experiències culturals.
  • Pràctica de segmentació de públics i creació d’una estratègia per aquests.
  • Nomenclàtor digital.
  • Els càrrecs en els mitjans socials (dins i fora de museu).

Sessió 2 - Àlex Hinojo

Continguts en xarxa

  • Concepte, generació i difusió de continguts a la xarxa.
  • Concepte de continguts digitals.
  • Back to the basics, com adaptar la teoria de la comunicació a entorns canviants.
  • Opendata: Generant continguts a partir de dades obertes.
  • Estratègia i planificació digital: Casos d’estudi ‘@Catalanmusems’ i ‘Un projecte a Viquipèdia’, pràctica de disseny d'un contingut pensat específicament per a la xarxa i presentació del cas i anàlisi conjunt entre els assistents.

Sessió 3 - Conxa Rodà

Xarxes socials i museus

  • Introducció: El museu com a connector i l’estratègia digital integrada a l’estratègia global del centre.
  • Tendències web als museus avui.
  • Xarxes socials - Exercici pràctic: Plantejament d’estratègia 2.0 per a un museu.
  • Que estem fent al Museu Nacional d’Art de Catalunya en matèria digital.
  • Conclusió:Reptes digitals als museus.

Sessió 4 - Alfons Pich i Marina Pons

Anàlisi de resultats

  • Medició i avaluació de les campanyes.
  • Pràctica en l’ús de sistemes d’analítica web per a campanyes.
  • El Retorn de la Inversió (ROI) en els mitjans socials.
  • Noves tendències en els medis socials.
  • Conclusions del curs.

Professorat

Alfons Pich. Direcció del programa i docència. Consultor freelance en Comunicació i RRPP a Veraicon.

Conxa Rodà. Especialista en mitjans socials i contingut digital. Directora d’estratègia i Innovació a MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya).

Àlex Hinojo. Project manager i wikipedista per institucions culturals.

Marina Pons. Gestió i comunicació cultural. Community management i edició digital.

Dates i Horari

- Sense dates -
(4 dies consecutius - 16h lectives)

Preu

255 €
225 € amb descompte

Tipus de curs

teòric - pràctic

Adreça

Blesa, 27
| Veure mapa |
Els preus amb descompte s’apliquen a antics alumnes, estudiants (acreditar amb carnet d’estudiant), aturats (acreditar amb còpia d’inscripció al SOC), socis de l’AMC, CRAC, COBDC (acreditar amb còpia del carnet de l’associació).

Museus i mitjans de comunicació social

Certificat per Veraicon

Preguntes Freqüents

Què necessito?

Et lliurem el programa del curs en paper així com una llibreta i un bolígraf per prendre notes durant la classe. No és necessari portar cap material.

Quina experiència es necessita?

No cal disposar de coneixements previs sobre mitjans de comunicació social, es comença des de zero.

Ets empresa i vols inscriure als teus treballadors?

Habitualment els museus o altres institucions inscriuen els seus treballadors, en aquest cas si us plau facilita les dades de facturació quan omplis les dades de l’adreça i el nif. També ens caldrà les dades de l’alumne per a gestionar la documentació del curs i el certificat d’aprofitament.

Veraicon 2012, S.L. © 2015

Tots els drets reservats. Avís legal.

Política de privacitat i de cookies.

Condicions generals.

Contacte

Veraicon 2012, S.L.

Blesa, 27

08004 Barcelona - Espanya

T 930 153 511

info@veraicon.es

Segueix-nos

Facebook   Facebook


Twitter   Twitter
LinkedIn   LinkedIn


Google   Google +